Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
witamy na www.kmpk.cba.pl

Zajezdnia przy ulicy Madalińskiego

Typ:nieczynna
tramwajowa
Lata budowy:1947-1955
Powierzchnia:ok. 0,75 ha
Ilość budynków:3
Ilość torów
przelotowych:
2
Ilość torów ślepych:15
Wydział:S2

Po II wojnie światowej komunikacja tramwajowa w Poznaniu przeżywała rozkwit. Konsekwencją tego był rozrost parku taborowego. Podjęto również decyzję o wybudowaniu trzeciej w Poznaniu zajezdni. Jej lokalizację zaplanowano na "przemysłowej" Wildzie, aby w razie zwiększonego natężenia ruchu w szybkim czasie wysłać dodatkowy tramwaj. Budowę zajezdni przy ul. Madalińskiego zaczęto w 1947 roku.

Do roku 1955 była gotowa m.in. hala postojowa, budynek socjalny oraz podstacja trakcyjna. W latach 70-tych zajezdnia została przebudowana; dobudowano tory na otwartym powietrzu i wybudowano tor równoległy do zajezdni, który pełnił rolę pętli "Pamiątkowa".

Dnia 14 grudnia 2014 roku ostatni raz na linie wyjechały tramwaje z "Madalinki". Od tego dnia cały tabor stacjonujący na Wildzie został przeniesiony do zajedni na Franowie.

Jakie losy czekają zajezdnię przy ul. Madalińskiego? Początkowo miała podzielić los Gajowej i zostać sprzedana. Dzięki zaangażowaniu m.in. Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych udało się stworzyć na Madalinie namiastkę przyszłego muzeum komunikacji.

madalinskiego madalinskiego madalinskiego madalinskiego madalinskiego madalinskiego madalinskiego madalinskiego madalinskiego