Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
witamy na www.kmpk.cba.pl

Tory odstawcze przy pętli Budziszyńska

Typ:nieczynne tory
odstawcze tramwajowe
Lata budowy:1982-1985
Powierzchnia:ok. 1 ha
Ilość budynków:3
Ilość torów
przelotowych:
14
Ilość torów
ślepych:
1
Wydział:Pomoc S1 i S2

Tory te zostały wybudowane w latach 1982-85 na potrzeby MPK, które miało problemy z pomieszczeniem wszystkich wozów w swoich zajezdniach. Wagony "nocowały" na ulicach (m.in. Krzywoustego, Przybyszewskiego, Towarowa, Zwierzyniecka) i były narażane na dewastacje. Na Budziszyńskiej, oddanej do użytku 15 sierpnia 1985 roku, wybudowano 14 torów w tym jeden z kanałem przeglądowym.

Parokrotnie Budziszyńska pełniła rolę zajezdni, m.in. pod koniec lat 90-tych, kiedy to modernizowana była zajezdnia na ul. Głogowskiej. Kilka lat później na torach odstawczych pojawiły się tramwaje z zajezdni przy ul. Fortecznej, co było spowodowane remontem torowiska w ciągu ul. Starołęckiej.

Od roku 1993 obiekt stał się miejscem, gdzie odstawiano wozy przeznaczone na złom. Między 1995 a 2000 stopniowo powrócono do odstawiania wagonów na tory odstawcze na noc. Powodem było zmniejszenie się liczby miejsc postojowych w zajezdniach przy ulicy Głogowskiej i Madalińskiego. W 2004 roku dobudowano prowizoryczny tor, który nie został zelektryfikowany. W końcowych latach użytkowania odstawione były tutaj m.in. tramwaje typu N #2048, 13N #2115 oraz 105N/2 #400.

Dnia 4 listopada 2011 roku torowiska prawie w całości opustoszały (pozostały tylko wagony, które miały zostać w najbliższym czasie zezłomowane). Związane to było z remontem torów na rondzie Jeziorańskiego i na ul. Grunwaldzkiej. W czerwcu 2012 roku tory odstawcze ponownie zostały połączone z resztą poznańskiej sieci i używane było do niedzieli 4 listopada 2012 roku. Wraz z oddaniem hali postojowej w nowej zajezdni na Franowie i ponownym zamknięciem ul. Grunwaldzkiej dla tramwajów, tory odstawcze na Budziszyńskiej zostały ostatecznie wyłączone z eksploatacji.

budziszyńska budziszyńska budziszyńska budziszyńska budziszyńska budziszyńska budziszyńska budziszyńska