witamy na www.kmpk.cba.pl
Linie autobusowe
44 45 46 47 48 49
50 51 52 53 54 55 56 57 58 59
60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
70 71 72 73 74 75 76 77 78 79
80 81 82 83 84 85 86 87 88 89
90 91 92 93 94 95 96 97 98 99
Lokalizacja pętli autobusowych na mapie
Data Trasa
70
??.??.1966 – 30.04.1967 Wiejska – Główna – Gnieźnieńska – Bałtycka (skrzyżowanie z Gnieźnieńską)
01.05.1967 – ??.??.1971 Al. Marcinkowskiego (Plac Wolności) – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Chwaliszewo – Mieszka I – Ostrówek – Śródka – Rynek Śródecki – Bydgoska – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bałtycka (skrzyżowanie z Gnieźnieńską))
??.??.1971 – ? Al. Marcinkowskiego (Plac Wolności) – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Chwaliszewo – Mieszka I – Ostrówek – Śródka – Rynek Śródecki – Bydgoska – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bałtycka (skrzyżowanie z Gnieźnieńską) (wybrane kursy: – Główna – Gdyńska – Gdyńska (Gazownia))
? – 1974 – 02.1977 – ? Al. Marcinkowskiego (Plac Wolności) – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Estkowskiego – Rynek Śródecki – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Wiejska
? – 10.1977 – 03.1980 – ? Al. Marcinkowskiego (Plac Wolności) – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Estkowskiego – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Gdyńska (Gazownia)
? – 09.1984 – 03.02.1987 – ?
Al. Marcinkowskiego (Plac Wolności) – Solna – Wolnica – Małe Garbary –
Estkowskiego – Cybińska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy Poldrób (obecnie Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie)
Koziegłowy Poldrób (obecnie Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie)
? – 03.1990 – 03.11.2002 Garbary Dworzec – Garbary – Estkowskiego – Wyszyńskiego – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy Korvita (obecnie Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie)
04.11.2002 – 05.12.2010 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy Korvita (obecnie Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie) (wyznaczone kursy: – Piaskowa – Koziegłowy ITM)
06.12.2010 – 31.05.2012 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Hlonda – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie (wyznaczone kursy: – Piaskowa – Koziegłowy ITM)
01.06.2012 – 31.12.2013 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie (wyznaczone kursy: – Piaskowa – Koziegłowy ITM)
01.01.2014 – 31.12.2014 Rondo Śródka (do 30.06.2014 Śródka Dworzec) – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska –
– Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy/Zakłady Drobiarskie (wyznaczone kursy: – Piaskowa – Koziegłowy ITM)
– Poznańska – Kicin/Poznańska – Kicin Pętla
Od 1 stycznia 2015 r. kursy do Koziegłów - linia nr 320, do Kicina - 321.
01.01.2016 – 29.02.2016 linia nie kursowała
01.03.2016 – 22.09.2016 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Wiejska – Główna
71
??.??.1970 – 1971 – ? Powstańców Wielkopolskiech (powrót: Marchlewskiego – Powstańców Wielkopolskich) – Powstańców Wielkopolskich – Kościuszki – Składowa [obecnie Taylora] – Marchlewskiego (obecnie al. Niepodległości) – al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Os. Wielkiego Października (obecnie Os. Pod Lipami)
? – 1974 – ?
Powstańców Wielkopolskiech – Marchlewskiego (obecnie al. Niepodległości)
(powrót: Marchlewskiego – Składowa (obecnie Taylora) – Kościuszki – Powstańców Wielkopolskich) – al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Os. Wielkiego Października (obecnie Os. Pod Lipami)
Os. Wielkiego Października (obecnie Os. Pod Lipami)
? – 02.1977 – 03.02.1987 – ?
Izba Rzemieślnicza (powrót: Pułaskiego – Roosevelta – Czerwonej Armii –
Marchlewskiego – Powstańców Wielkopolskich – Kościuszki) – Kościuszki – Niezłomnych – Marchlewskiego (obecnie al. Niepodległości) – al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Libelta – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Murawa – Os. Kraju Rad (obecnie Os. Wichrowe Wzgórze)
Os. Kraju Rad (obecnie Os. Wichrowe Wzgórze)
? – 03.1990 – 01.1993 – ?
Robocza – Robocza – Przemysłowa – Towarowa (obecnie Matyi) (powrót: Niezłomnych –
Wierzbięcice – Niedziałkowskiego – Przemysłowa) – Niezłomnych – al. Niepodległości – Libelta (powrót: Pułaskiego – Roosevelta – Św. Marcin – al. Niepodległości) – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Murawa – Lechicka – Umultowska – Os. Stefana Batorego
Os. Stefana Batorego
? – 02.1996 – 31.01.1997
Robocza – Robocza – Przemysłowa – Towarowa (obecnie Matyi) (powrót: Niezłomnych –
Wierzbięcice – Niedziałkowskiego – Przemysłowa) – Niezłomnych – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Słowiańska – Murawa – Lechicka – Umultowska – Os. Stefana Batorego
Os. Stefana Batorego
01.02.1997 – ?
Robocza – Robocza – Przemysłowa – Towarowa (obecnie Matyi) (powrót: Niezłomnych –
Wierzbięcice – Niedziałkowskiego – Przemysłowa) – Niezłomnych – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
? – 1999 – 02.09.2001
Pamiątkowa (powrót: Robocza) – Madalińskiego – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa –
Towarowa (obecnie Matyi) (powrót: Niezłomnych – Wierzbięcice – Niedziałkowskiego – Przemysłowa) – Niezłomnych – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
03.09.2001 – 03.07.2009
Os. Dębina – 28 Czerwca 1956 r. – Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna –
Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Towarowa (obecnie Matyi) (powrót: Niezłomnych – Wierzbięcice – Niedziałkowskiego – Przemysłowa) – Niezłomnych – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
04.07.2009 – 04.01.2013
Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r.) – 28 Czerwca 1956 r. –
Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Towarowa (obecnie Matyi) (powrót: Niezłomnych – Wierzbięcice – Niedziałkowskiego – Przemysłowa) – Niezłomnych – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Al. Solidarności – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
05.01.2013 – 24.10.2013
Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r.) – 28 Czerwca 1956 r. –
Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Wujka (powrót: Niedziałkowskiego) – Wierzbięcice – Niezłomnych – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Al. Solidarności – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
30.06.2014 – 06.02.2015
Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r.) – 28 Czerwca 1956 r. –
Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Wujka – Wolne Tory – Wujka – al. Przemysła II (powrót: al. Przemysła II – Wujka – Przemysłowa) – Towarowa – Powstańców Wielkopolskich – al. Niepodległości – Libelta – Pułaskiego (powrót: Księcia Mieszka I – Przepadek – al. Niepodległości) – Księcia Mieszka I – Al. Solidarności – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
07.02.2015 – 18.03.2016
Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r.) – 28 Czerwca 1956 r. –
Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Wujka – Wolne Tory – Wujka – al. Przemysła II (powrót: al. Przemysła II – Wujka – Przemysłowa) – Towarowa – Powstańców Wielkopolskich – al. Niepodległości – Przepadek – Księcia Mieszka I – Al. Solidarności – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
19.03.2016 – 31.12.2016
Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r.) – 28 Czerwca 1956 r. –
Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Wujka – Wolne Tory – Wujka – al. Przemysła II – Towarowa – Powstańców Wielkopolskich – al. Niepodległości (powrót: al. Niepodległości – Matyi – al. Przemysła II – Wujka – Przemysłowa) – Przepadek – Księcia Mieszka I – Al. Solidarności – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
Os. Wichrowe Wzgórze
01.01.2017 – ... Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r.) – 28 Czerwca 1956 r. – Łozowa – Czechosłowacka – Dolna Wilda – Wspólna – Rolna – 28 Czerwca 1956 r. – Kosińskiego (powrót: Fabryczna – 28 Czerwca 1956 r.) – Fabryczna – Robocza – Przemysłowa – Wujka – Wolne Tory – Wujka – al. Przemysła II – Towarowa – Składowa – al. Niepodległości (powrót: al. Niepodległości – Towarowa – al. Przemysła II – Wujka – Przemysłowa) – Przepadek – Księcia Mieszka I – Al. Solidarności – Murawa – Os. Wichrowe Wzgórze
72
? – 1974 – 01.1979 – ? Podolany (Druskienicka) – Druskienicka (*w tym okresie miała połączenie z Lutycką) – Lutycka – Obornicka (fragment obecnie nieistniejący, dalej obecna Piątkowska oraz fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) (powrót: Obornicka – Piątkowska – Lechicka – Lutycka) – Pułaskiego – Nowowiejskiego – Solna – Małe Garbary – Estkowskiego – Rynek Śródecki – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Gdyńska (Gazownia)
? – 03.1980 – ?
Podolany (Druskienicka) – Druskienicka – Szczawnicka – Lutycka – Lechicka – Piątkowska
– Obornicka (obecnie Piątkowska oraz fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Pułaskiego – Nowowiejskiego – Solna – Małe Garbary – Estkowskiego – Rynek Śródecki – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Gdyńska (Gazownia)
Gdyńska (Gazownia)
? – 09.1984 – 03.02.1987 – ? Podolany – Zakopiańska – Kosowska – Strzeszyńska – Druskienicka – Lutycka – Lechicka – Piątkowska – Obornicka (obecnie Piątkowska oraz fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Pułaskiego – Nowowiejskiego – Solna – Małe Garbary – Garbary – Garbary (Rzeźnia)
? – 03.1990 – 02.1992 – ?
Podolany – Zakopiańska – Kosowska – Strzeszyńska – Druskienicka – Lutycka – Lechicka –
Piątkowska – Obornicka (obecnie Piątkowska oraz fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I) – Pułaskiego – Nowowiejskiego – Solna – Małe Garbary – Estkowskiego – Wyszyńskiego – rondo Śródka – Rondo Śródka
Rondo Śródka
? – 01.1993 – 31.01.1997 linia nie kursowała
01.02.1997 – 03.11.2002 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Taczaka – Piaskowa – Koziegłowy Comi (obecnie Koziegłowy ITM)
04.11.2002 – 31.12.2013 Piątkowska – Piątkowska – Serbska (część obecnie Al. Solidarności) – Lechicka – Bałtycka – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Piłsudskiego – Koziegłowy Os. Leśne
01.01.2014 – 31.12.2014 Piątkowska – Piątkowska – Al. Solidarności – Serbska – Lechicka – Bałtycka – Gdyńska – Koziegłowy/Poznańska – Piłsudskiego – Świętego Wojciecha – Czerwonak Cmentarz
Od 1 stycznia 2015 r. linia nr 322.
73
? – 1974 – ? Al. Marcnikowskiego (Plac Wolności) – Solna – Małe Garbary – Estkowskiego – Rynek Śródecki – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bałtycka (Gnieźnieńska)
? – 02.1977 – 03.02.1987 – ? Al. Marcnikowskiego (Plac Wolności) – Solna – Małe Garbary – Estkowskiego – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bogucin/Gnieźnieńska – Bogucin
? – 03.1990 – ? Garbary – Garbary – Estkowskiego – Wyszyńskiego – Podwale – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bogucin/Gnieźnieńska – Bogucin
? – 1991 – 03.11.2002 – ? Rondo Śródka – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bogucin/Gnieźnieńska – Bogucin – Bogucin/Gnieźnieńska – Gnieźnieńska – Bałtycka – Janikowska – Janikowo
04.11.2002 – 05.06.2010 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bogucin/Gnieźnieńska – Bogucin (powrót bez wjazdu na dawną pętlę) – Bogucin/Gnieźnieńska – Gnieźnieńska – Bałtycka – Janikowska – Janikowo (wyznaczone kursy: – Janikowska – Janikowo/Asfaltowa – Janikowo/Ogrodnicza)
06.06.2010 – 31.05.2012 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Podwale – Hlonda – Główna – Gnieźnieńska – Bogucin/Gnieźnieńska – Bogucin (powrót bez wjazdu na dawną pętlę) – Bogucin/Gnieźnieńska – Gnieźnieńska – Bałtycka – Janikowska – Janikowo (wyznaczone kursy: – Janikowska – Janikowo/Asfaltowa – Janikowo/Ogrodnicza)
01.06.2012 – ... Rondo Śródka (do 30.06.2014 Śródka Dworzec) – rondo Śródka – Podwale – Zawady – Główna – Gnieźnieńska – Bogucin (powrót bez wjazdu na dawną pętlę) – Bogucin/Gnieźnieńska – Gnieźnieńska – Bałtycka – Janikowska – Janikowo (wyznaczone kursy: – Janikowska – Janikowo/Asfaltowa – Janikowo/Ogrodnicza)
74
? – 1974 – ? Wyłom (Os. Przyjaźni) – Średnicowa (obecnie Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – Rynek Śródecki – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale (to obecnie część Jana Pawła II) – Zamenhofa – Krucza – Wyzwolenia – Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej) (powrót: Pawia – Orla – Krucza)
? – 02.1977 – 01.1979 – ?
Os. Zwycięstwa – Połabska – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Średnicowa
(obecnie Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Estkowskiego – Rynek Śródecki – Warszawska (obecnie Wyszyńskiego) – Podwale (to obecnie część Jana Pawła II) – Zamenhofa – Krucza – Wyzwolenia – Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej) (powrót: Pawia – Orla – Krucza)
Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej)
? – 03.1980 – 09.1984 – ?
Os. Zwycięstwa – Połabska – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Średnicowa
(obecnie Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Strzelecka – Marchlewskiego (obecnie Królowej Jadwigi) – Krzywoustego – Zamenhofa – Krucza – Wyzwolenia – Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej) (powrót: Pawia – Orla – Krucza)
Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej)
? – 03.02.1987 – ?
Os. Bolesława Śmiałego (okolice nawrotki na Wiechowicza) – Wiechowicza –
Umultowska – Połabska – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Średnicowa (obecnie Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Kazimierza Wielkiego – Kórnica – (dawny fragment Zamenhofa to obecnie Jana Pawła II) – Zamenhofa – Krucza – Wyzwolenia – Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej) (powrót: Pawia – Orla – Krucza)
Os. Manifestu Lipcowego (obecnie Os. Armii Krajowej)
? – 03.1990 – 31.01.1997
Os. Stefana Batorego – Umultowaska – Połabska – Serbska (obecnie Al. Solidarności) –
Średnicowa (obecnie Księcia Mieszka I) – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Kazimierza Wielkiego – Kórnica – (dawny fragment Zamenhofa to obecnie Jana Pawła II) – Zamenhofa – Krucza – Orla – Pawia – Inflancka – Kurlandzka – Os. Orła Białego
Os. Orła Białego
01.02.1997 – 03.03.2002
Os. Sobieskiego – Stróżyńskiego (obecnie Smoleńska) – Szymanowskiego – Opieńskiego
– Umultowska – Połabska – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Murawa – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Kazimierza Wielkiego (powrót: Kórnicka – Mostowa – Wielka – Garbary) – Kórnica – Jana Pawła II – Zamenhofa – Krucza – Orla – Pawia – Inflancka – Kurlandzka – Os. Orła Białego
Os. Orła Białego
04.03.2002 – 09.11.2007
Os. Sobieskiego – Stróżyńskiego (obecnie Smoleńska) – Szymanowskiego – Opieńskiego
– Umultowska – Połabska – Serbska (obecnie Al. Solidarności) – Murawa – Słowiańska – Szelągowska – Garbary (powrót: Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary) – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Zamenhofa – Krucza – Orla – Pawia – Inflancka – Kurlandzka – Os. Orła Białego
Os. Orła Białego
10.11.2007 – ... Os. Sobieskiego (do 30.06.2014 Sobieskiego Dworzec) – Smoleńska – Szymanowskiego – Opieńskiego – Umultowska – Połabska – Al. Solidarności – Murawa – Słowiańska – Szelągowska – Garbary (powrót: Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary) – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Krzywoustego – Zamenhofa – Krucza – Orla – Pawia – Inflancka – Kurlandzka – Os. Orła Białego
75
29.09.1972 – 11.11.1972 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Czempińska – Stęszewska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Dębiec – Opolska – Świerczewo (Kozaka)
12.11.1972 – 30.11.1973 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Bojanowska – Leszczyńska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Dębiec – Opolska – Świerczewo (Kozaka)
01.12.1973 – 07.12.1977 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Bojanowska – Leszczyńska – Opolska – Dębiec
08.12.1977 – 17.08.2012 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Leszczyńska – Opolska – Dębiec
18.08.2012 – 15.02.2013 Górczyn Dworzec – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka (powrót: Bojanowska) – Leszczyńska – Opolska – Dębiec
16.02.2013 – 19.05.2013 Górczyn Dworzec – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Ostatnia (powrót: Bojanowska) – Leszczyńska – Opolska – Dębiec
20.05.2013 – 05.08.2013 Górczyn Dworzec – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka (powrót: Bojanowska) – Leszczyńska – Opolska – Dębiec
06.08.2013 – 31.03.2017 Górczyn (do 30.06.2014 Górczyn Dworzec) – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Leszczyńska – Opolska – Dębiec
01.04.2017 – ... Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Leszczyńska – Bohaterów Westerplatte – Kołątaja – Opolska – Dębiec
76
29.09.1972 – 05.01.1974 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Kopanina – Kopanina
06.01.1974 – 01.06.1974 linia nie kursowała
02.06.1974 – 10.1977 – ?
Składowa (Kościuszki) – Składowa (obecnie Taylora) – Kościuszki – Niezłomnych –
Marchlewskiego (obecnie Królowej Jadwigi) (powrót: Marchlewskiego – Składowa) – Bema (obecnie Droga Dębińska) – Piastowska – Czechosłowacka – Łozowa – Azaliowa (powrót: Łozowa – Dzierżyńskiego (obecnie 28 Czerwca 1956 r.) – Kasztanowa – Łozowa)
(poprzednio linia pospieszna nr Cbis)
Azaliowa
(poprzednio linia pospieszna nr Cbis)
? – 01.1979 – 14.06.1981
Składowa – Składowa – Marchlewskiego (obecnie część al. Niepodległości oraz
Królowej Jadwigi) (powrót: Marchlewskiego – Towarowa (obecnie część Matyi i Towarowa) – Składowa) – Bema (obecnie Droga Dębińska) – Piastowska – Czechosłowacka – Łozowa – Azaliowa
Azaliowa
15.06.1981 – 29.02.1992 Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Czerwonej Armii (obecnie Św. Marcin) – Marchlewskiego (obecnie cześć al. Niepodległości oraz Królowej Jadwigi) – Bema (obecnie Droga Dębińska) – Piastowska – Czechosłowacka – Łozowa – Azaliowa
01.03.1992 – ??.??.1994 Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Św. Marcin – al. Niepodległości – Królowej Jadwigi – Droga Dębińska – Piastowska – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Os. Dębina
??.??.1994 – 31.08.2007 Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Św. Marcin – al. Niepodległości – Królowej Jadwigi – Droga Dębińska – Piastowska – Dolna Wilda – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Os. Dębina
01.09.2007 – 09.11.2007
Os. Sobieskiego – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego – Piątkowska –
Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Strzelecka (powrót: Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary) – Droga Dębińska – Piastowska – Dolna Wilda – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Os. Dębina
Os. Dębina
10.11.2007 – 03.07.2009
Sobieskiego Dworzec – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego –
Piątkowska – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Strzelecka (powrót: Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary) – Droga Dębińska – Piastowska – Dolna Wilda – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Os. Dębina
Os. Dębina
04.07.2009 – 30.09.2011
Sobieskiego Dworzec – Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego – Wojciechowskiego –
Piątkowska – Słowiańska – Szelągowska – Garbary – Strzelecka (powrót: Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Wielka – Garbary) – Droga Dębińska – Piastowska – Dolna Wilda – Czechosłowacka – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Łozowa)
Os. Dębina
01.10.2011 – ... Plac Bernardyński (powrót: Strzelecka – Kazimierza Wielkiego – Mostowa – Dowbora-Muśnickiego – Garbary) – Garbary – Strzelecka – Droga Dębińska – Piastowska – Dolna Wilda – Łozowa – 28 Czerwca 1956 r. – Os. Dębina (powrót: Shell – Dolna Wilda – 28 Czerwca 1956 r. – Łozowa)
77
? – 1974 – ? Bałtyk (powrót: Świerczewskiego – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – Świerczewskiego) – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Bułgarska – Wałbrzyska (Teletra)
? – 02.1977 – 01.1979 – ? Bałtyk (powrót: Świerczewskiego – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – Świerczewskiego) – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Grochowska – Marcelińska – Wałbrzyska (Teletra)
??.??.1979 linia nie kursowała
??.??.1979 – 02.1992 – ? Bałtyk (powrót: Świerczewskiego – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – Świerczewskiego) – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Perzycka (powrót: Złotowska) – Złotowska – Malwowa – Grunwaldzka – Plewiska (obecnie Os. Kwiatowe)
? – 01.1993 – 30.09.2013 Rondo Kaponiera (do 02.09.2011 Bałtyk) (powrót: Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – Bukowska) – Bukowska – Leśnych Skrzatów – Brzechwy – Złotowska – Malwowa – Grunwaldzka – Plewiska (obecnie Os. Kwiatowe)
01.10.2013 – ... Rondo Kaponiera (powrót: Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta) – Roosevelta – Bukowska – Leśnych Skrzatów – Brzechwy – Złotowska – Malwowa – Grunwaldzka – Junikowo
78
31.03.1974 – 02.1977 – ? Edwardowo – Leśnych Skrzatów – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Zeylanda – Zwierzyniecka (powrót: Roosevelta – Świerczewskiego) – Roosevelta – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fagment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I oraz Piątkowska) – Piątkowska – Lechicka (powrót: Obornicka ) – Obornicka – Suchy Las (przed przejazdem kolejowym)
? – 10.1977 – 02.1992 – ?
Edwardowo – Leśnych Skrzatów – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Zeylanda –
Zwierzyniecka (powrót: Roosevelta – Świerczewskiego) – Roosevelta – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I oraz Piątkowska) – Piątkowska – Lechicka – Obornicka – Szarych Szeregów – Piątkowo (Fabryka Domów) (obecnie Szarych Szeregów)
Piątkowo (Fabryka Domów) (obecnie Szarych Szeregów)
? – 01.1993 – 02.1996 – ?
Os. Bajkowe – Brzechwy – Złotowska (powrót: Bukowska – Leśnych Skrzatów –
Brzechwy) – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka (powrót: Roosevelta – Bukowska) – Roosevelta – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I oraz Piątkowska) – Piątkowska – Lechicka – Obornicka – Szarych Szeregów – Szarych Szeregów
Szarych Szeregów
? – 03.1998 – 31.10.2001
Ławica Port Lotniczy (stary terminal) – Bukowska – Złotowska – Brzechwy –
Leśnych Skrzatów – Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka (powrót: Roosevelta – Bukowska) – Roosevelta – Pułaskiego – al. Wielkopolska – Nad Wierzbakiem – gen. Maczka – Piątkowska – Lechicka – Obornicka – Szarych Szeregów – Szarych Szeregów
Szarych Szeregów
01.11.2001 – 31.08.2006
Ławica Port Lotniczy – Bukowska – Złotowska – Brzechwy – Leśnych Skrzatów –
Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka (powrót: Roosevelta – Bukowska) – Roosevelta – Pułaskiego – al. Wielkopolska – Nad Wierzbakiem – gen. Maczka – Piątkowska – Lechicka – Obornicka – Szarych Szeregów – Szarych Szeregów
Szarych Szeregów
01.09.2006 – 02.09.2012 Rondo Kaponiera – rondo Kaponiera – Roosevelta – Pułaskiego – al. Wielkopolska – Nad Wierzbakiem – gen. Maczka – Piątkowska – Lechicka – Obornicka – Szarych Szeregów – Szarych Szeregów
03.09.2012 – ... Rondo Śródka (do 30.06.2014 Śródka Dworzec) – rondo Śródka – Podwale – Hlonda – Bałtycka – Lechicka – Murawa – Al. Solidarności – Piątkowska – Lechicka – Obornicka – Szarych Szeregów – Szarych Szeregów
79
01.12.1973 – 05.01.1974 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka (powrót: Rakoniewicka – Stęszewska – Czempińska – Głogowska) – Czechosłowacka – Opolska – Luboń/Żabikowska – Luboń Kościuszki
06.01.1974 – ? Kopanina – Kopanina – Głogowska – Rakoniewicka (powrót: Rakoniewicka – Stęszewska – Czempińska – Głogowska) – Czechosłowacka – Opolska – Luboń/Żabikowska – Luboń Kościuszki
? – 02.1977 – 31.12.1983 Kopanina – Kopanina – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Opolska – Luboń/Żabikowska – Luboń Kościuszki
01.01.1984 – 10.10.1984 Os. Kopernika – Promienista – Ściegiennego – Zgoda – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Opolska – Luboń/Żabikowska – Luboń Kościuszki
11.10.1984 – 03.02.1987 – ? Os. Kopernika – Promienista – Ściegiennego – Zgoda – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Opolska – Luboń/Żabikowska – Sobieskiego – Luboń Sobieskiego
? – 30.06.1991 Kacza – Kacza – Promienista – Ściegiennego – Zgoda – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Opolska – Luboń/Żabikowska – Sobieskiego – Luboń Sobieskiego
01.07.1991 – 06.02.1994 Kacza – Kacza – Promienista – Ściegiennego – Zgoda – Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Rakoniewicka – Czechosłowacka – Górecka – Jesionowa – Opolska – Dębiec
14.09.1992 – 01.01.2002 dodatkowe kursy na Kopaninę
Dębiec – Opolska – Jesionowa – Górecka – Czechosłowacka – Rakoniewicka – Głogowska – Kopanina – Kopanina (– Kopanina – Kacza – Kacza)
(wyznaczone kursy rano w tą stronę, po południu w stronę przeciwną; w nawiasie trasa przejazdu technicznego)
07.02.1994 – 15.12.2000 Kacza – Kacza – Giżycka – Promienista – Ściegiennego – Arciszewskiego – Hetmańska – Dmowskiego – Krauthofera – Górecka – Jesionowa – Opolska – Dębiec
16.12.2000 – ... Kacza – Kacza – Mrągowska – Jawornicka – Promienista – Ściegiennego – Arciszewskiego – Hetmańska – Dmowskiego – Krauthofera – Górecka – Jesionowa – Opolska – Dębiec
* Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinająca dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska

Wykaz powstał w oparciu o dane przekazane dzięki uprzejmości Pana Michała Kryga oraz na podstawie archiwalnych planów i schematów.