Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
witamy na www.kmpk.cba.pl

Zajezdnia przy ulicy Fortecznej

Typ:tramwajowa,
daw. autobusowa
Lata budowy:1977-1980
Powierzchnia:ok. 3 ha
Ilość budynków:6
Ilość torów
przelotowych:
21
Ilość torów
ślepych:
3
Ilość torów
połączonych z PKP:
1
Wydział:S3

Budowa obiektu rozpoczęła się w 1977 roku. Jest pierwszą zajezdnią w Poznaniu, w której wszystkie miejsca postojowe ulokowane są tylko i wyłącznie na otwartym terenie a nie w halach. W roku 1979 podłączono pętlę Starołęka z wjazdem do zajedni, położono podziemną instalację elektryczną świetlnej sygnalizacji oraz telewizji (monitorującej). W planach było stworzenie nowoczesnej zajezdni z  systemem monitorującym tory postojowe, dzięki którym dyspozytor mógłby kierować ruchem wagonów wjeżdżających i opuszczających zajezdnie. Pierwsze tramwaje pojawiły się na początku 1980 roku.

Swojego czasu MPK miało jednak duże kłopoty z pomie­szczeniem nie tylko tramwajów ale również autobusów. Rezultatem tego było oddanie na potrzeby autobusów jednej z hal jakie znajdują się na Fortecznej. Zajezdnia dla autobusów zlokalizowana została po drugiej stronie ulicy Fortecznej. W 1987 roku autobusy całkowicie opuściły teren zajezdni.

Początkowo zajezdnia miała na stanie wozy typu 102N i 102Na, później dołączyły do nich również 105N. W 1997 roku stała się domem dla Tatr RT6N1, z kolei od 2011 roku zaczęły nocować tutaj Moderusy Beta.

Na terenie zajezdni mieści się również Ośrodek Szkolenia Zawodowego MPK Poznań.

forteczna
forteczna forteczna forteczna forteczna forteczna forteczna