witamy na www.kmpk.cba.pl
Linie autobusowe
44 45 46 47 48 49
50 51 52 53 54 55 56 57 58 59
60 61 62 63 64 65 66 67 68 69
70 71 72 73 74 75 76 77 78 79
80 81 82 83 84 85 86 87 88 89
90 91 92 93 94 95 96 97 98 99
Lokalizacja pętli autobusowych na mapie
Data Trasa
50
06.07.2002 – 01.09.2002 Śródka Dworzec – Warszawska – Krańcowa – Nowe ZOO
02.09.2002 – 07.04.2006 linia nie kursowała
08.04.2006 – 31.08.2014 Górczyn (do 30.06.2014 Górczyn Dworzec) – Zgoda – Ściegiennego – Taczanowskiego – Bułgarska – Łubieńska – Kolorowa – Bukowska – Szpitalna – Ogrody (powrót: Szpitalna – Dąbrowskiego – Szamotulska – Bukowska)
01.09.2014 – 10.05.2015 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Promienista – Jawornicka – Grunwaldzka – Bułgarska – Łubieńska – Kolorowa – Bukowska – Szpitalna – Ogrody (powrót: Szpitalna – Dąbrowskiego – Szamotulska – Bukowska)
11.05.2015 – ... Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Promienista – Jawornicka – Grunwaldzka – Bułgarska – Łubieńska – Kolorowa – Bukowska – Szpitalna – Ogrody
51 (do roku 1954 oznaczana jako linia A)
05.07.1945 – ??.??.1946 Zielona – Zielona – Bohaterów (obecnie Dowbora-Muśnickiego) – Mostowa – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca – Starołęka Dworzec (powrót: Starołęcka)
??.??.1946 – 21.09.1950
Mostowa – Mostowa – Chwaliszewo – Ostrów Tumski – Ostrówek – Śródka –
Rynek Śródecki – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II ) – Piotrowo – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca – Starołęka Dworzec
Starołęka Dworzec
22.09.1950 – 21.07.1952
Mostowa – Mostowa – Chwaliszewo – Ostrów Tumski – Ostrówek – Śródka –
Rynek Śródecki – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II ) – Piotrowo – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Starołęka (Żeglarska) – Starołęcka – Marlewo (obecnie Starołęka Wielka)
Starołęka (Żeglarska) – Starołęcka – Marlewo (obecnie Starołęka Wielka)
Mostowa – Mostowa – Chwaliszewo – Ostrów Tumski – Ostrówek – Śródka –
Rynek Śródecki – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II ) – Piotrowo – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Św. Antoniego – Minikowo – Minikowo (do skrzyżowania z Ożarowską)
Minikowo (do skrzyżowania z Ożarowską)
22.07.1952 – 18.07.1955 Rataje (Krzywoustego) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Starołęka (Żeglarska) – Starołęcka – Marlewo (obecnie Starołęka Wielka)
Rataje (Krzywoustego) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Minikowo (do skrzyżowania z Ożarowską)
19.07.1955 – 20.07.1967 Stomil – Starołęcka – Marlewo (obecnie Starołęka Wielka)
21.07.1967 – 18.05.1969 linia nie kursowała
19.05.1969 – 09.01.1970 Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Lechicka – Umultowska
(poprzednio linia trolejbusowa nr 106)
10.01.1970 – 20.06.1970 Grochowe Łąki – Grochowe Łąki – Bóźnicza – Małe Garbary – Wolnica – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I oraz Piątkowska) – Piątkowska – Lechicka – Naramowicka – Szelągowska – Grochowe Łąki (w jedną stronę)
21.06.1970 – ??.??.1980
Mołdawska – Mołdawska – Umultowska – Lechicka – Naramowicka – Szelągowska –
Garbary – Małe Garbary – Wolnica – Solna – Nowowiejskiego – Pułaskiego – Obornicka (obecnie fragment * Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska*Księcia Mieszka I oraz Piątkowska) – Piątkowska – Lechicka – Umultowska – Mołdawska – Mołdawska (w jedną stronę)
Mołdawska (w jedną stronę)
??.??.1980 – 31.03.1981 Św. Wojciech – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Lechicka – Umultowska – Mołdawska – Mołdawska – Mołdawska – Umultowska – Lechicka – Piątkowska – Piątkowska
01.04.1981 – 21.08.1987
Hotel „Polonez” – al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Solna – Wolnica –
Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Lechicka – Umultowska – Mołdawska – Mołdawska – Mołdawska – Umultowska – Lechicka – Piątkowska – Piątkowska
Piątkowska
22.08.1987 – 31.10.1987 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Cybińska (obecnie Wyszyńskiego) – Estkowskiego – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Lechicka – Umultowska – Mołdawska – Mołdawska
01.11.1987 – 06.05.1988
Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Czerwonej Armii (obecnie Św. Marcin) –
al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Północna – (dawny fragment Północnej to obecnie Kutrzeby) – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Lechicka – Umultowska – Mołdawska – Mołdawska
Mołdawska
07.05.1988 – 30.09.1988
Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Czerwonej Armii (obecnie Św. Marcin) –
al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Północna – (dawny fragment Północnej to obecnie Kutrzeby) – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Umultowska – Os. Batorego
Os. Batorego
01.10.1988 – ??.??.199?
Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Czerwonej Armii (obecnie Św. Marcin) –
al. Stalinigradzka (obecnie al. Niepodległości) – Północna – (dawny fragment Północnej to obecnie Kutrzeby) – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego (obecnie Smoleńska) – Os. Sobieskiego (powrót: Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego)
Os. Sobieskiego (powrót: Stróżyńskiego – Jaroczyńskiego)
??.??.199? – 31.01.1997
Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Św. Marcin – al. Niepodległości – Solna – Wolnica –
Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego (obecnie Smoleńska) – Os. Sobieskiego
Os. Sobieskiego
01.02.1997 – 24.06.2007
Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Św. Marcin – al. Niepodległości – Solna – Wolnica –
Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Opieńskiego – Umultowska – Os. Batorego
Os. Batorego
25.06.2007 – 09.11.2007
Dworzec Główny PKP – Dworcowa – Św. Marcin – al. Niepodległości – Solna – Wolnica –
Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Stróżyńskiego (obecnie Smoleńska) – Os. Sobieskiego
Os. Sobieskiego
10.11.2007 – 30.03.2014
Poznań Główny (do 28.02.2014 Dworzec Główny PKP) – Dworcowa – Św. Marcin –
al. Niepodległości – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Szeligowskiego – Sobieskiego Dworzec
Sobieskiego Dworzec
31.03.2014 – 29.06.2014
Poznań Główny – Dworcowa – Św. Marcin (powrót: al. Niepodległości – Libelta –
Roosevelta – Św. Marcin) – al. Niepodległości – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Szeligowskiego – Sobieskiego Dworzec
Sobieskiego Dworzec
30.06.2014 – 12.02.2015
Poznań Główny – Dworcowa – Św. Marcin (powrót: Solna – al. Niepodległości – Libelta –
Roosevelta – Św. Marcin) – al. Niepodległości – Nowowiejskiego – Kościuszki – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Szeligowskiego – Os. Sobieskiego (do 30.06.2014 Sobieskiego Dworzec)
Os. Sobieskiego (do 30.06.2014 Sobieskiego Dworzec)
13.02.2015 – 6.03.2015
Poznań Główny – Dworcowa – Św. Marcin (powrót: al. Niepodległości – Libelta –
Roosevelta – Św. Marcin) – al. Niepodległości – Solna – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Szeligowskiego – Os. Sobieskiego
Os. Sobieskiego
30.06.2014 – ... Poznań Główny – Wolne Tory – Wujka – Al. Przemysła II – Towarowa – Składowa (powrót: al. Niepodległości – Towarowa) – al. Niepodległości – Wolnica – Małe Garbary – Garbary – Szelągowska – Naramowicka – Łużycka – Stoińskiego – Kurpińskiego – Wojciechowskiego – Jaroczyńskiego – Stróżyńskiego – Szymanowskiego – Szeligowskiego – Os. Sobieskiego
52 (do roku 1954 oznaczana jako linia B)
??.??.1945 – 25.08.1947 Mostowa – Mostowa – Chwaliszewo – Ostrów Tumski – Ostrówek – Śródka – Rynek Śródecki – Bydgoska – Zawady – Główna – Główna
Od 26 sierpnia 1947 r. linia trolejbusowa Z.
??.??.1947 – 18.07.1955 Kraszewskiego – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Złotowska – Wydmy (obecnie Ławica)
Od 19.07.1955 r. przenumerowana na linię nr 59.
19.07.1955 – 20.07.1967 Stomil – Starołęcka – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Minikowo (do skrzyżowania z Ożarowską)
21.07.1967 – 1971 – ? Marlewo (obecnie Starołęka Wielka) – Starołęcka – Starołęka Dworzec – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Ożarowska – Minikowo (Zaklikowska)
? – 1974 – ? Marlewo (obecnie Starołęka Wielka) – Starołęcka – Starołęka Dworzec – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Ożarowska – Łysogórska (obecnie Marlewo)
? – 02.1977 – 01.1979 – ? Marlewo (obecnie Starołęka Wielka) – Starołęcka – Starołęka Dworzec – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Sandomierska – Garaszewo
Marlewo (obecnie Starołęka Wielka) – Starołęcka – Starołęka Dworzec – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Ożarowska – Łysogórska (obecnie Marlewo)
? – 03.1980 – 03.1990 – ? Marlewo (obecnie Starołęka Wielka) – Starołęcka – Starołęka Dworzec
? – 1991 – 30.01.1997 linia nie kursowała
01.02.1997 – 10.11.1998 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Kurlandzka – Os. Rusa/Szpital
11.11.1998 – 02.09.2012 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Kurlandzka – Szwajcarska (powrót: Szwajcarska – Os. Rusa/Szpital – Kurlandzka) – Szwedzka – Centrum Handlowe M1 (wyznaczone kursy: – Kurlandzka – Os. Rusa/Szpital)
03.09.2012 – 24.08.2014 Rondo Rataje (do 30.06.2014 Rataje Dworzec) – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Kurlandzka – Szwajcarska – Dymka – Piwna – Kobylepole – Borówki – Darzybór
25.08.2014 – 2.12.2012 Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Kurlandzka – Os. Rusa/Szpital (powrót: Szwajcarska – Kurlandzka) – Szwajcarska – Dymka – Piwna – Kobylepole – Borówki – Darzybór (wyznaczone kursy: – Żywiczna – Nowa Wieś)
3.12.2012 – 30.11.2014 Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Kurlandzka – Szwajcarska – Dymka – Piwna – Kobylepole – Borówki – Darzybór (wyznaczone kursy: – Żywiczna – Nowa Wieś)
01.12.2014 – ... Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Kurlandzka – Os. Rusa/Szpital (powrót: Szwajcarska – Kurlandzka) – Szwajcarska – Dymka – Piwna – Kobylepole – Borówki – Darzybór
53 (do roku 1954 oznaczana jako linia C)
??.??.1945 – 18.11.1946 Mostowa – Mostowa – Chwaliszewo – Ostrów Tumski – Ostrówek – Śródka – Rynek Śródecki – Cybińska (obecnie Wyszyńskiego) – Warszawska – Przedmieścia Warszawskie (Os. Warszawskie)
Od 18 listopada 1946 r. linia trolejbusowa W.
??.??.1947 – 26.03.1950 Wielkopolska – Pułaskiego – Winogrady – (fragment Naramowickiej to obecnie Przełajowa) – Naramowicka – Lechicka – Umultowska
Od 27 maja 1950 r. linia trolejbusowa S.
02.06.1950 – 15.03.1977 Dębiec – Opolska – Luboń/Żabikowska – Kościuszki – Poniatowskiego – Żabikowo (Rynek)
(poprzednio linia podmiejska F)
16.03.1977 – 04.03.1985 Dębiec – Opolska – Luboń/Żabikowska – Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń Żabikowo (powrót: Armii Czerwonej (obecnie 11 Listopada) – Klonowa – Poniatowskiego)
05.03.1985 – ??.??.1989 Dębiec – Opolska – Luboń/Żabikowska – Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń Żabikowo (powrót: Armii Czerwonej (obecnie 11 Listopada) – Mickiewicza – Kościuszki)
??.??.1989 – 30.06.1991 Dębiec – Opolska – Luboń/Żabikowska – Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń Żabikowo (powrót: Armii Czerwonej (obecnie 11 Listopada) – Klonowa – Poniatowskiego)
01.04.1995 – 12.05.1995 Hala Górecka – Górecka – Krauthofera – Dmowskiego – Hetmańska – Głogowska – most Dworcowy – Towarowa (obecnie Matyi) – Przemysłowa – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Dmowskiego – Krauthofera – Górecka – Hala Górecka (w obie strony)
13.05.1995 – 09.07.1995
Hala Górecka – Górecka – Krauthofera – Dmowskiego – Hetmańska – Głogowska –
Roosevelta – rondo Kaponiera – Św. Marcin – al. Niepodległości – Wierzbięcice – 28 Czerwca 1956 r. – Hetmańska – Dmowskiego – Krauthofera – Górecka – Hala Górecka (w obie strony)
Hala Górecka (w obie strony)
10.07.1995 – 31.01.1997 linia nie kursowała
01.02.1997 – 14.12.2002
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Tarnowska – Krzesiny – Pabianicka – Tarnowska – Ostrowska – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
(poprzednio linia nr 62bis)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
(poprzednio linia nr 62bis)
15.12.2002 – 30.06.2004 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Tarnowska – Krzesiny – Krzesiny
01.07.2004 – 08.01.2008
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Krzesiny – Pabianicka – Tarnowska – Ostrowska – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
09.01.2008 – 14.08.2008
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska – Ługańska – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
15.08.2008 – 03.05.2010
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
04.05.2010 – 12.06.2011
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska (wyznaczone kursy Żerniki Wieś) – węzeł Koninko – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
13.06.2011 – 11.12.2011
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Chartowo – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska – (wyznaczone kursy Żerniki Wieś) – węzeł Koninko – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Chartowo (nawrót za przystankiem tramwajowym Os.Czecha) – Chartowo – Wiatraczna – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
12.12.2011 – 18.03.2012
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska –
Chartowo (nawrót za przystankiem tramwajowym Os.Czecha) – Chartowo – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska – (wyznaczone kursy Żerniki Wieś) – węzeł Koninko – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Chartowo (nawrót za przystankiem tramwajowym Os.Czecha) – Chartowo – Wiatraczna – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
19.03.2012 – 02.09.2012
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka –
Chartowo – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska – (wyznaczone kursy Żerniki Wieś) – węzeł Koninko – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Chartowo – Piaśnicka – Inflancka – Piłsudskiego – Zamenhofa – Rondo Rataje – Rataje Dworzec (w jedną stronę)
Rataje Dworzec (w jedną stronę)
03.09.2012 – 31.03.2014 Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska – Krzywoustego – Torowa – Pokrzywno – Garaszewo – Tarnowska – Ostrowska – (wyznaczone kursy Żerniki Wieś) – węzeł Koninko – Krzywoustego – Świątniczki – Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Szwajcarska – Franowo (w jedną stronę)
54 (do roku 1954 oznaczana jako linia D)
01.03.1946 – 19.05.1948 Teatr Wielki – ... – Naramowicka – Naramowice (Bolka)
Od 20 maja 1948 r. w części zastąpiona linią trolejbusową T.
20.05.1948 – ??.??.1951 Mostowa – Chwaliszewo – Ostrów Tumski – Ostrówek – Rynek Śródecki – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II) – Piotrowo – Kórnicka – Ostrowska (obecnie Pleszewska oraz część Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska*Krzywoustego) – Franowo (Bodawska) (powrót: Bodawska – Mohańska – Ostrowska)
??.??.1951 – 21.07.1952 Wierzbowa – Wierzbowa – Mostowa (powrót: Mostowa – Grobla – Wierzbowa) – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie część Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska*Krzywoustego) – Mohańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa)
22.07.1952 – ??.08.1956 Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie część Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska*Krzywoustego) – Mohańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa)
??.08.1956 – ??.??.196? Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie część Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska*Krzywoustego) – Mohańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Spławie (Bobrownicka)
? – 1962 – 13.12.1974 Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie część Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska*Krzywoustego) – Mohańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
14.12.1974 – ??.??.1977
Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Zamenhofa – Wioślarska
(obecnie Piłsudskiego) – Ostrowska (obecnie część Piłsudskiego oraz Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska*Krzywoustego) – Ługańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
Spławie
??.??.1977 – 18.07.1979
Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Zamenhofa – Wioślarska
(obecnie Piłsudskiego) – Ostrowska (obecnie Piłsudskiego) – Krzywoustego (powrót: Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Ostrowska) – Ługańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
Spławie
19.07.1979 – ??.??.1979
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Wioślarska (obecnie Piłsudskiego) –
Ostrowska (obecnie Piłsudskiego) – Krzywoustego (powrót: Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Ostrowska) – Ługańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
Spławie
??.??.1979 – ??.??.1980
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Wioślarska (obecnie Piłsudskiego) –
Ostrowska (obecnie Piłsudskiego) – Żegrze – Bobrzańska – Krzywoustego (powrót: Krzywoustego – Wiatraczna – Kurlandzka – Ostrowska) – Ługańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
Spławie
??.??.1980 – ??.??.1982
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Wioślarska (obecnie Piłsudskiego) –
Ostrowska (obecnie Piłsudskiego) – Żegrze – Bobrzańska – Krzywoustego (powrót: Krzywoustego – Wiatraczna – Inflancka – Ostrowska) – Ługańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
Spławie
??.??.1982 – 28.02.1985
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Ostrowska (obecnie Piłsudskiego) –
Inflancka – Bobrzańska – Krzywoustego (powrót: Krzywoustego – Wiatraczna – Inflancka) – Ługańska – Szczepankowo – Szczepankowo (Skibowa) – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
Spławie
01.03.1985 – 31.01.1997 Rondo Rataje – rondo Rataje – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
01.02.1997 – 08.02.1998 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego (powrót: Krzywoustego – Klenowska – Wiatraczna – Krzywoustego) – Ługańska – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
09.02.1998 – 02.09.2012 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
03.09.2012 – 16.01.2013 Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
17.01.2013 – 21.04.2013 Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Oliwkowa – Glebowa – Plonowa – Spławie – Spławie
22.04.2013 – 01.08.2013 Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo (nawrót na przystanku Gospodarska) – Oliwkowa – Glebowa – Plonowa – Spławie – Spławie
02.08.2013 – 13.10.2013 Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Oliwkowa – Glebowa – Gospodarska – Spławie – Spławie
14.10.2013 – 13.07.2014 Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Gospodarska – Spławie – Spławie
14.07.2014 – ... Franowo – Szwajcarska – Kurlandzka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Krzywoustego – Ługańska – Szczepankowo – Skibowa – Glebowa – Gospodarska – Spławie – Spławie
55 (do roku 1954 oznaczana jako linia E)
01.10.1948 – 1951 – ? Wierzbowa – Wierzbowa – Mostowa (powrót: Mostowa – Grobla – Wierzbowa) – Kórnicka – Piotrowo – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Kobylepole (stacja)
22.07.1952 – ??.??.1956 – ? Rataje (Krzywoustego) – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Kaliska – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Majakowskiego – Kobylepole (Majakowskiego)
??.??.1956 – 1958 – ? Rataje (Krzywoustego) – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Kaliska – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Majakowskiego – Wilcza – Kobylepole – Darzyborska – Darzybór (Darzyńska)
? – 1962 – 1971 – ? Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie Pleszewska) – Kaliska – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Majakowskiego – Wilcza – Kobylepole – Darzyborska – Darzybór (Darzyńska)
? – 1971 – 1974 – ?
Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie część Piłsudskiego) –
Welecka (*obecnie nieistniejąca, dziś podobny przebieg mają ulice Chartowo i Piaśnicka) – Inflancka – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Piwna – Stalowa (obecnie Kobylepole) – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Nowa Wieś
Nowa Wieś
? – 02.1977 – 18.07.1979 Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Piwna – Stalowa (obecnie Kobylepole) – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Nowa Wieś
19.07.1979 – 02.1996 – ? Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Piwna – Stalowa (obecnie Kobylepole) – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Nowa Wieś
? – 1998 – 31.12.2007 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego – Chartowo – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Nowa Wieś
01.01.2008 – 12.06.2011
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego – Chartowo – Majakowskiego
(obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo Planetarna
Zalasewo Planetarna
13.06.2011 – 31.08.2011 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Kurlandzka – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Nowa Wieś
01.09.2011 – 18.03.2012
Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) –
Kurlandzka – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo Planetarna
Zalasewo Planetarna
19.03.2012 – 19.02.2014 Rataje Dworzec – rondo Rataje – Krzywoustego – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
20.02.2014 – 24.08.2014
Rondo Rataje (do 30.06.2014 Rataje Dworzec) – rondo Rataje – Zamenhofa –
Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska (powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
25.08.2014 – 30.11.2014
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska
(powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Zalasewo/Transportowa – Planetarna – Swarzędz/Kupiecka – Graniczna – Swarzędz os. Raczyńskiego
Swarzędz os. Raczyńskiego
01.12.2014 – 30.08.2015
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska
(powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
31.08.2015 – 15.01.2016
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Bobrzańska
(powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
Zalasewo/Planetarna Gimnazjum (wyznaczone kursy: – Zalasewo/Planetarna – Transportowa – Zalasewo/Os. Leśne
16.01.2016 – 19.10.2016
Rondo Rataje – rondo Rataje – Zamenhofa – Piłsudskiego – Inflancka – Piaśnicka
(powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
Zalasewo/Planetarna Gimnazjum (wyznaczone kursy: – Zalasewo/Planetarna – Transportowa – Zalasewo/Os. Leśne
20.10.2016 – 05.12.2016
Rondo Rataje – rondo Rataje – Krzywoustego – Brneńska – Milczańska – Inflancka –
Piaśnicka (powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum
Zalasewo/Planetarna Gimnazjum (wyznaczone kursy: – Zalasewo/Planetarna – Transportowa – Zalasewo/Os. Leśne
06.12.2016 – ... Rondo Rataje – rondo Rataje – Jana Pawła II – Pleszewska – Brneńska (powrót: Brneńska – Krzywoustego – rondo Rataje) – Milczańska – Inflancka – Piaśnicka (powrót: Wiatraczna) – Chartowo – Dymka – Piwna – Kobylepole – Darzyborska – Borówki – Żywiczna – Swarzędz/Szumana – Przybylskiego – Graniczna – Kupiecka – Zalasewo/Planetarna – Zalasewo/Planetarna Gimnazjum (wyznaczone kursy: – Zalasewo/Planetarna – Transportowa – Zalasewo/Os. Leśne
56 (do roku 1954 oznaczana jako linia F)
02.06.1949 – 01.06.1950 Dębiec – Opolska – Luboń/Żabikowska – Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń/Żabikowo (Rynek) (do 12.11.1954 Żabikowo (Rynek))
11.12.1950 – 31.03.1964 Górczyn (na południe od stacji Poznań-Górczyn) – Głogowska – Kotowo – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń/Żabikowo (Rynek) (do 12.11.1954 Żabikowo (Rynek))
01.04.1964 – 28.09.1972 Świerczewo (Kozaka) – Kozaka (obecnie Nowotnki) (powrót: Leszczyńska) – Opolska – Dębiec – Czechosłowacka – Rakoniewicka – Górczyn – Głogowska – Kotowo – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń/Żabikowo (Rynek)
29.09.1972 – 15.03.1977 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Kotowo – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń/Żabikowo (Rynek)
16.03.1977 – 12.12.2006 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Kotowo – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń (Żabikowo) (powrót: 11 Listopada – Klonowa – Poniatowskiego)
12.12.2006 – 22.02.2008 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Mieleszyńska – droga dojazdowa wschodnia – Kotowo – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń (Żabikowo) (powrót: 11 Listopada – Klonowa – Poniatowskiego)
22.02.2008 – 08.05.2008 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Nowe Kotowo – droga dojazdowa wschodnia – Kotowo – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń (Żabikowo) (powrót: 11 Listopada – Klonowa – Poniatowskiego)
08.05.2008 – 30.09.2011 Górczyn – Zgoda – Ściegiennego – Głogowska – Fabianowo – droga dojazdowa zachodnia – Nowe Kotowo – droga dojazdowa wschodnia – Kotowo (powrót: Kotowo – droga dojazdowa wschodnia – Mieleszyńska – Głogowska) – Luboń/Kościuszki – Poniatowskiego – Luboń (Żabikowo) (powrót: 11 Listopada – Klonowa – Poniatowskiego)
Od 1 października 2011 r. linia nr 616.
01.10.2011 – 30.06.2014 linia nie kursowała
01.07.2014 – ... Ogrody – Dąbrowskiego – Szpitalna – Nowina – Polska (powrót: Santocka – Gorajska – Dąbrowskiego – Ogrody) – Dąbrowskiego – Santocka – Sianowska – Słupska – Krzyżowniki
57
??.??.1953 – ??.??.1954 Śródka – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II ) – Piotrowo – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Krzywoustego – Rataje (Krzywoustego)
??.??.1954 – 18.07.1955 Śródka – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II ) – Piotrowo – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Rataje (obecnie Zamenhofa) – Starołęcka – Starołęka (Bystra)
19.07.1955 – 1958 – ? Śródka – Podwale – (dawny fragment Podwale to obecnie Jana Pawła II ) – Piotrowo – Kórnicka – Rataje (Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje*obecnie Jana Pawła II) – Rataje (Krzywoustego)
? – 1962 – Rataje (Krzywoustego) – Krzywoustego – Ostrowska (obecnie część Piłsudskiego) – Welecka (*obecnie nieistniejąca, dziś podobny przebieg mają ulice Chartowo i Piaśnicka) – Inflancka – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Majakowskiego – Kobylepole (Majakowskiego)
? – 1965 – ? Wierzbowa – Mostowa (powrót: Grobla) – most Św. Rocha – Kórnicka – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Browarna – Leszka – Antoninek (Chociebora)
? – 1966 – 1971 – ? Wierzbowa – Mostowa (powrót: Grobla) – most Św. Rocha – Kórnicka – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Browarna – Leszka – Warszawska – Łowicka – Os. Warszawskie
? – 1974 – ? Wierzbowa – Mostowa (powrót: Grobla) – most Św. Rocha – Kórnicka – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Browarna – Leszka – Antoninek (Chociebora)
? – 02.1977 – ? Wierzbowa – Mostowa (powrót: Grobla) – most Św. Rocha – Kórnicka – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Browarna – Świętopełka – Warszawska – Mogileńska – Pusta – Mogileńska
? – 10.1977 – 09.06.1978
Garbary (Rzeźnia) – Garbary – Bohaterów (obecnie Dowbora-Muśnickiego) – Mostowa –
most Św. Rocha – Kórnicka – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Browarna – Świętopełka – Warszawska – Mogileńska – Pusta – Mogileńska
Mogileńska
10.06.1978 – 03.02.1987 – ? Garbary Dworzec – Garbary – Estkowskiego – Cybińska (obecnie Wyszyńskiego) – Zamenhofa (obecnie Jana Pawła II) – Majakowskiego (obecnie Baraniaka oraz Dymka) – Browarna – Świętopełka – Warszawska – Mogileńska – Pusta – Mogileńska
? – 03.1990 – 30.06.2014 Śródka Dworzec – rondo Śródka – Jana Pawła II – Baraniaka – Dymka – Browarna – Świętopełka – Warszawska – Mogileńska – Pusta – Mogileńska (wyznaczone kursy: – Warszawska – Krańcowa – Nowe ZOO)
01.07.2014 – ... Rondo Śródka – rondo Śródka – Jana Pawła II – Baraniaka – Dymka – Browarna – Świętopełka – Warszawska – Mogileńska – Pusta – Mogileńska
58
19.07.1955 – ??.??.1965 Stomil – Starołęcka – Głuszyna – Piotrowo
??.??.1965 – 20.07.1967 Stomil – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
21.07.1967 – 03.1980 – ? Starołęka – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
? – 09.1984 – 19.08.2001 Starołęka (powrót: Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
20.08.2001 – 05.12.2001 Starołęka Dworzec (powrót: Św. Antoniego – Starołęcka) – Książęca – Św. Antoniego – Minikowo – Ożarowska – Czernichowska – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
06.12.2001 – 14.07.2014 Starołęka (do 30.06.2014 Starołęka Dworzec) (powrót: Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
15.07.2014 – 21.11.2014 Starołęka (powrót: Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Starołęcka – Głuszyna – Piotrowo
22.11.2014 – 05.07.2016 Starołęka (powrót: Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
06.07.2016 – 21.10.2016 Starołęka (powrót: Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Starołęcka – Głuszyna – Piotrowo
22.10.2016 – 09.07.2017 Starołęka (powrót: Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Starołęcka – Głuszyna – Sypniewo – Sypniewo
10.07.2017 – ... Starołęka – Starołęcka – Lipnicka – Głuszyna (powrót: Głuszyna – Staszowska – Czernichowska – Starołęcka – Św. Antoniego – Książęca) – Sypniewo – Sypniewo
59
19.07.1955 – 1958 – ? Kraszewskiego – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Złotowska – Wydmy (obecnie Ławica)
(poprzednio linia nr 52)
? – 1962 – 03.1980 – ? Bałtyk (powrót: Świerczewskiego – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – Świerczewskiego) – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Złotowska – Ławica
? – 09.1984 – 31.08.2006 Bałtyk (powrót: Świerczewskiego – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta – Świerczewskiego) – Świerczewskiego (obecnie Bukowska) – Perzycka – Ławica – Ławica (powrót: Złotowska – Świerczewskiego)
01.09.2006 – 31.08.2016 Rondo Kaponiera (do 02.09.2011 Bałtyk) (powrót: Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Roosevelta) – Roosevelta – Bukowska – Port Lotniczy Ławica
01.09.2016 – ... Poznań Główny – Dworcowa – Św. Marcin – Roosevelta – Bukowska – Port Lotniczy Ławica (powrót: Bukowska – Zeylanda – Zwierzyniecka – Św. Marcin)
* Jana Pawła II - ulica najbardziej zbliżona przebiegiem do fragmentu ulicy Rataje
* Krzywoustego - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Ostrowskiej, od skrzyżowania Krzywoustego/Ostrowska do Ostrowska/Torowa/Mohańska
* Księcia Mieszka I - fragment nowej ulicy wybudowanej równolegle, bądź po śladzie ulicy Obornickiej. Stary fragment Obornickiej nie istnieje, do budowy PST miała następujący przebieg: od skrzyżowania Armii Poznań/Winogrady/Pułaskiego, po śladzie obecniej północnej nitki Księcia Mieszka I, przecinała dzisiejszą trasę PST, do obecnego skrzyżowania gen. Maczka/Piątkowska

Wykaz powstał w oparciu o dane przekazane dzięki uprzejmości Pana Michała Kryga oraz na podstawie archiwalnych planów i schematów.